Jak zrobić... Projekt/wzór bransoletki na krośnie bez żadnego programu




Nie chcę kopiować innych projektów, nie lubię też korzystać z narzędzi, które mi nie pasują. Postanowiłam więc wziąć sprawy w swoje ręce i zrobić to po swojemu.
Prawdopodobnie moja metoda może nie sprawdzić się w większych projektach, ale na razie w zupełności mi wystarcza.

Przygotuj:
Do wykonania własnego projektu będzie potrzebna Ci kartka w kratkę, coś do pisania i własna wyobraźnia.

Zanim zaczniesz:
Musisz też wiedzieć ile rzędów koralików chcesz zaprojektować.
Dla przykładu powiem Ci, że jeśli chcesz zrobić bransoletkę z zapięciem 20 mm potrzebujesz 9 rzędów koralików w założeniu, że używasz koralików TOHO 8/0. Jeśli używasz mniejszych koralików, lub większego zapięcia - będzie ich więcej, jeśli używasz większych i mniejszego zapięcia - mniej.

Kilka porad:
Na początek nie wymyślaj trudnych wzorów, bo niepotrzebnie się zniechęcisz.
Zacznij od dwóch kolorów i ustal jaki symbol będzie miał dany kolor - np. chcesz zrobić bransoletkę niebiesko żółtą. Krzyżykiem oznaczasz kolor niebieski a kółkiem żółty. Możesz też użyć po prostu kolorowych kredek czy pisaków. Jak Ci wygodniej.

Zaczynamy:
Jeśli już wiesz ile rzędów koralików będziesz robić i wybrałaś kolory to czas teraz na Twój własny projekt.
Zastanów się jak chcesz żeby wyglądała Twoja bransoletka. Jeśli jeszcze nie wiesz, nie przejmuj się - pomysł przyjdzie z czasem.
Na kartce w kratce ponumeruj kolejno ile chcesz zrobić rzędów bransoletki. Ja robię to od dołu kartki, bo samą bransoletkę zaczynam od dołu. Zrób jak Ci wygodniej. U mnie rzędów jest 9.
Pamiętaj, że pierwszy i ostatni rząd będzie niewidoczny - schowany w zapięciu - uwzględnij to w swoim projekcie.
Następnie ponumeruj również kratki w górę - lub w dół jeśli tak wolisz.
Zazwyczaj projektuję na szybko, na kartce papieru, ale dla Was zrobiłam to w Excelu.
Pierwszy rząd zaznaczyłam na niebiesko. Potem zaczyna się wzór. Od 7 rzędu wzór powtarza.
Nie ma konieczności rozpisywania go do końca.
Na prawym zdjęciu pomniejszyłam trochę wzór, żebyście mogły zobaczyć jak wygląda. Pamiętajcie, że to nie jest cała bransoletka. Musicie powtórzyć tyle rzędów ile ma mieć Wasza bransoletka - zwykle jest ich około 50.

Poniżej przykładowy wzór:

Przykładowy wzór










Zakończenie:
Gdy już wykonasz odpowiednią ilość rzędów pamiętaj, że tak jak pierwszy rząd - ostatni również schowa się pod zapięcie. Dlatego zrób jeden dodatkowy rząd.

Jeśli chcesz wiedzieć jak zrobić bransoletkę na krośnie koniecznie zajrzyj tutaj




Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Dziękuję za każdy komentarz :)

Copyright © ajf handmade , Blogger