Skup się - moje sposoby na koncentrację





Dzień dobry!

Dzień staram się zaczynać wstając prawą nogą. Mam o tyle ułatwione zadanie, że po prostu po mojej lewej śpi mąż :)  Dzięki niemu chcąc nie chcąc wstaję prawą nogą. On niestety w tej kwestii ma gorzej, ale nie o tym dzisiaj.

Przygotuj sobie miejsce pracy

Gdy już wstanę i wszystkie poranne czynności mam już za sobą zaczynam działać.


Skupiając się na działaniu stajesz się bardziej efektywna.


KALENDARZ
Siadam przy biurku, przeglądam kalendarz, sprawdzam jakie mam zadania na dziś - zawsze wieczorem poprzedniego dnia spisuję sobie co muszę zrobić. To bardzo mi pomaga. Nie zapominam wtedy o ważnych rzeczach i mogę zaplanować sobie co zrobię po kolei.
Lubię też planować z większym wyprzedzeniem. Wtedy jednym rzutem oka widzę, co za kilka dni/tygodni mnie czeka. Jeśli muszę gdzieś pojechać sprawdzam to w kalendarzu i ruszam załatwiać po kolei sprawy. Jeśli mam pracować stacjonarnie poniższe punkty muszą być spełnione.


CZYSTOŚĆ
Ważne jest, aby miejsce, w którym pracuję było czyste. Nie chce, żeby coś mnie rozpraszało. Jeśli tak nie jest, sprzątam. Ale nie od razu cały dom, bo to może się trochę minąć z celem. Porządkuję tylko rzeczy z biurka, które są tam niepotrzebne.


OŚWIETLENIE
W pochmurne dni niestety czasami trzeba dopomóc się sztucznym światłem i jest to nieuniknione. Częściej jednak świeci słonko i nic więcej nam nie potrzeba - oczywiście oprócz chęci do pracy :)


POWIETRZE
Nie lubię siedzieć w dusznym pomieszczeniu. Muszę przewietrzyć, chociaż chwilę. Lepiej mi się myśli, gdy mam czym oddychać.


NASTRÓJ
Chwilę przed rozpoczęciem pracy staram się pozytywnie nastawić. Nie chcę przecież robić nic na siłę. Przeważnie dodatkowo włączam sobie cichutko radio, ale tak, żeby mnie nie rozpraszało i nie odciągało od obowiązków. Jeśli jednak muszę się mocno skupić wolę całkowitą ciszę.


LISTA ZADAŃ
Załóżmy, że wszystkie powyższe punkty są spełnione. Wystarczy teraz usiąść wygodnie i zająć się pracą. Ale co robić jeśli nie możemy się skoncentrować mimo to.
Zrób listę zadań - wyznacz sobie co musisz dziś wykonać
Ponumeruj - oznacz, które rzeczy są ważniejsze od innych
Zrób selekcję - odrzuć nieistotne zadania
Wyznacz najważniejsze cele - najważniejsze czynności załatw najpierw, nie zostawiaj ich na potem
Realizuj jeden po drugim - wykreślaj z listy załatwione sprawy. O ile będzie Ci przyjemniej jak zobaczysz, że coraz bliżej do końca.
Jeżeli w trakcie pracy tracisz zapał zrób sobie kilka minut odpoczynku. Wstań, Rozciągnij się. Wyjdź na balkon. Zaparz sobie kawę. Co tylko lubisz. A później wróć do swoich obowiązków z nową energią do działania. Nie przemęczaj się. To nie wróży nic dobrego. Bądź dobra dla siebie.


Łatwo się mówi, a trudniej zrobić. Owszem, ale te działania mają sens. Wszystko małymi kroczkami tak, aby się nie zniechęcać. Dzień po dniu wdrażaj ten system, a zobaczysz efekty. Pamiętaj dobra lista zadań mobilizuje do działania. Chcesz wszystko zrobić z listy i mieć już wolne. Dzięki niej nie zapomnisz o niczym ważnym. Nic już Ci nie umknie. Będziesz miała więcej czasu dla siebie. Nie będziesz musiała się zastanawiać czy o czymś nie zapomniałaś, bo przecież wszystko masz już spisane. Będziesz spokojniejsza.

Powodzenia w działaniu!


Chętnie poznam Twoje sposoby na koncentrację.


Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Dziękuję za każdy komentarz :)

Copyright © ajf handmade , Blogger